י"ג טבת תשפ"ג
הכוח המיוחד של ישראל, שבזכותו נזכה למלך המשיח, הוא כח התורה. העיסוק בתורה, מלביש כביכול את גואלם של ישראל בבגדי מלכות.
ו' טבת תשפ"ג
הקב"ה נמצא בכל מקום, אך יש הבדל בנוגע לעוצמת הגילוי של מציאות ה', בהתאם לטהרה, עליה אנו מופקדים. ככל שאנו "מאפשרים" לאור האלוקי לחול דרכנו- כך הוא אכן מופיע בגלוי. אין לנ…
כ"ב כסלו תשפ"ג
אדם פועל פעולת בעולם הזה, אך אין הוא מודע עד כמה פעולותיו משפיעות, אם הדבר נכתב בתנ"ך אות הוא שהעניין חשוב לדורי דורות ואפילו גדולי עולם (לפעמים מחמת ענוותנותם) לא מודעים…
ט"ו כסלו תשפ"ג
ככל שהברכה נשארת במישור הגשמי- היא מוגבלת ומתמעטת. ברכה רוחנית אינה מתמעטת כתוצאה מנתינה לאחר, כמאמר חז"ל: "נר לאחד, נר למאה". כאשר נר מאיר, השימוש שעושה בו האחר אינו ממע…
ח' כסלו תשפ"ג
פרשת ויצא עוסקת, מתחילתה ועד סופה, ביציאת יעקב אבינו לחרן, ובעבודתו אצל דודו, לבן הארמי. שליחותו זו של יעקב לחרן, היתה במטרה להשתלם בחיי המעשה- כדי להשלים את הצד המעשי של…
א' כסלו תשפ"ג
בפרשתנו, פרשת תולדות, אנו עוברים לעסוק באבינו יצחק ובהנהגתו המיוחדת במתאפיינת בגבורה- פחד יצחק. בשונה מאברהם, אצלו בלטה מאד מידת החסד, מבטא יצחק את מידת הדין- הצמצום והצו…
כ"ד חשון תשפ"ג
ככל שנבין אנו, את מקומנו ותפקידנו הבלעדי, כך נדע להגדיר במדוייק את מקומו של זרע ישמעאל כ"בן האמה", ובאופן טבעי, גם ישמעאל יכיר את מקומו, ויהיה לברכה, לעצמו ולעולם.
כ"א חשון תשפ"ג
שיעור בוגרות, חשון תשפ"ג
י"ז חשון תשפ"ג
יצחק אבינו הוא אחד האנשים היחדים במקרא שקיבלו את שמם המקורי בקביעה אלוקית ,לפי התלמוד הירושלמי (ברכות א,ו) זוהי הסיבה לכך ששמו של יצחק לא שונה במהלך הזמן - בשונה מאביו ומ…
י' חשון תשפ"ג
רק מתוך "לך לך", מתוך ההתנתקות המנטאלית, ולעיתים אף המעשית, מהשייכות אל העולם הכללי, ניתן לבנות בסיס איתן שיאיר את המעגלים כולם באור של אמת.