י' חשון תשפ"ג
רק מתוך "לך לך", מתוך ההתנתקות המנטאלית, ולעיתים אף המעשית, מהשייכות אל העולם הכללי, ניתן לבנות בסיס איתן שיאיר את המעגלים כולם באור של אמת.
ט' חשון תשפ"ב
ח' חשון תשפ"ב
הרי כל עניין השליחות היא ללכת מבלי לחפש את ההנאה והנוחות האישית
י"ב חשון תשפ"א
בפרשתנו הקב"ה אומר לאברהם אבינו "אל תירא אברם אנוכי מגן לך שכרך הרבה מאוד" ואברהם מקשה "מה תתן לי ואנוכי הולך ערירי...והנה בן ביתי יורש אותי" ? ...
י' חשון תש"פ
"לך לך מארצך..." רש"י: ולמה לא גילה לו (מיד לאיזו ארץ ילך)? כדי לחבבה בעיניו וליתן לו שכר על כל פסיעה ופסיעה. כאשר אדם מחפש דבר מה וטורח בחיפושו ומשתוקק אליו זמן רב, הדבר…
ח' חשון תש"פ
ט' חשון תשע"ט
הפרשה פותחת בציווי שהקב"ה מצווה את אברהם, אך למעשה כבר בסוף פרשת נח כתוב: "ויקח תרח את אברם בנו...ויצאו מאור כשדים ללכת ארצה כנען..." (בראשית יא, לא). זאת אומרת שהציווי ה…
ז' חשון תשע"ח
בפרשת לך לך אנו פוגשים באישיותו המופלאה של אברהם אבינו, אברהם העברי, עליו דורשים חז"ל שהיה מעבר אחד של העולם, כאשר כל העולם כולו מעברו האחר.
ח' חשון תשע"ז