חיפוש

שאלה:

שלום הרב, כאשר מקבלים ממקום עבודה שכר פר שעות העבודה (נניח שבחוזה מוסכם לבצע 8 שעות ביום) וכחלק מזמן העבודה, בפועל, מסיבות הקשורות בגורמים אחרים במקום העבודה ושאינן תלויות בי, לא היתה עבודה לעשות ויצא שבמצטבר עבדתי 4 שעות (אך הייתי זמינה לעבודה משך כל 8 השעות) כיצד עליי לדווח על שעות העבודה? ומה עושים במידה ומבחינת הממונה עליי (שאינו המעסיק) ניתן לדווח את כל השעות במלואן (למרות שבפועל לא נעשתה בהן עבודה)? אציין שהדבר חזר על עצמו כמה פעמים, ובמיוחד במציאות של ימינו בה העבודה נעשית מהבית ולא במסגרת שעות קבועות. תודה רבה!

הרב רונן טמיר ה' חשון תשפ"א

תשובה:

 אם העבודה מוגדרת לפי שעות- בוודאי צריך לדווח לפי השעות בהן היית לרשות המעסיק, ולא בהכרח כמה שעות היתה העבודה בפועל. כמו שטלפנית שירות לקוחות לא מקבלת לפי שיחות בפועל אלא לפי זמינות.
בעבודה מהבית זה יותר רגיש ולכן כדאי להבהיר זאת עם המעסיק כדי למנוע אי נעימות.